Kaip teisingai parašyti pretenziją?


Patarimas - nemokamas, bet, jei norėtumėt atsidėkoti, rekomenduokite jį (spauskite čia).

Ką daryti, jei paslaugų teikėjas, jūsų manymu, nesilaiko sutartų sąlygų, paslaugas teikia ne tokias arba ne taip, kaip tikėjotės arba sąskaitoje apskaičiavo mokesčių už paslaugas, kurių neužsakėte?

Trumpai:
1. Paprašykite paslaugų teikėjo paaiškinti situaciją žodžiu.
2. Jei paaiškinimai žodžiu netenkina, būtinai parašykite teikėjui pretenziją raštu.
3. Pretenzijoje aiškiai įvardykite ir pagrįskite, su kuo nesutinkate arba mokesčių sumą, kurią kompensuoti reikalaujate.
4. Įteikite pretenziją teikėjo atstovui, paprašykite pasirašyti, kad gavo ir paklauskite, kiek laiko reiks laukti atsakymo raštu?
5. Jei gausite atsakymą, kuris jūsų netenkina, kreipkitės į atitinkamą prižiūrinčią instituciją raštu, prašydami išspręsti ginčą.

Išsamiau:
Kilus ginčui su paslaugų teikėju ar pardavėju dėl paslaugų ar sąskaitų už jas, pirmiausia kreipkitės į patį teikėją, kad paaiškintų ir pagristų savo veiksmus, dėl kurių turite pretenzijų. Nesistenkite vadybininkui įrodinėti savo tiesų, jei jis nepripažįsta, kad jūs teisus, nebesivelkite į ilgas diskusijas, jei jis nesiima išspręsti ginčo jūsų naudai ir nesipykite, o stenkitės gauti kuo išsamesnius paaiškinimus, kurių pagrįstumą įvertinę, galėsite pateikti teisingesnę pretenziją raštu. Paklauskite, kur ir kam raštišką pretenziją galite pateikti ir kiek laiko užtruks sulaukti atsakymo. Dažniausiai paslaugų teikėjo vadybininkai, su kuriais bendraujate telefonu arba salone, neturi pakankamų įgaliojimų tuoj pat patenkinti jūsų pretenziją, todėl geriausia ją pateikti raštu klientų aptarnavimo tarnybai ar kuriam nors vadovui.

Rašydami pretenziją nurodykite datą, savo vardą, pavardę, adresą, kitus savo kliento duomenis, pagal kuriuos paslaugų teikėjas galėtų rasti jūsų sutartį ir išnagrinėjęs ginčą atsiųsti jums atsakymą raštu. Pretenzijoje pateikite konkrečius reikalavimus, ginčijamą sumą ir pagrįskite savo paaiškinimais, pasiremdami sutartyje nurodytomis sąlygomis ir teisėmis arba atitinkamų teisės aktų konkrečių punktų nuostatomis. Taip pat nurodykite, kad atsakymo reikalaujate raštu ir kokių veiksmų imsitės, jei teikėjas ginčo neišspręs, pvz.: pateiksite skundą prižiūrinčiai institucijai ar nutrauksite sutartį dėl teikėjo veiksmų. Pretenziją pasirašykite, o jei pretenziją jūsų vardu teiks kitas asmuo, pridėkite jam suteiktą įgaliojimą.

Pretenziją paslaugų teikėjo atstovui įteikite prašydami gavėjo pasirašyti. Taip pat pretenziją galite nusiųsti registruotu laišku, faksu arba elektroniniu laišku, jei pasirašėte elektroniniu ar mobiliuoju parašu. Jei pretenziją įteikėte asmeniškai, vieną egzempliorių su teikėjo atstovo parašu pasilikite sau, kad galėtumėte pateikti jo kopiją, jei prireiks skųsti kitur. Sužinokite jūsų pretenzijos registracijos numerį, kurį suteikė paslaugų teikėjas, ją priimdamas, kad įsitikintumėte, jog ji oficialiai priimta.

Jei praėjus nustatytam terminui negausite atsakymo raštu arba jis netenkins, kreipkitės į atitinkamą prižiūrinčią instituciją raštu, prašydami išspręsti ginčą. Pateikdami tokį prašymą pridėkite turimus dokumentus ir įrodymus, pagrindžiančius jūsų pretenzijas paslaugų teikėjui ar pardavėjui.

[teisingiskundai]

No comments:

Post a Comment